اورمیه پایتخت والیبال آسیا

اورمیه پایتخت والیبال آسیا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط Kids Volleyball Urmia

کارشناس والیبال تاکید کرد: در طول تاریخ والیبال ایران هیچ گاه مربی خارجی در تیم‌های باشگاهی نتیجه نگرفته است.

جهانگیر سیدعباسی: حضور کوتاه‌مدت مربی خارجی در باشگاه‌ها جواب نمی‌دهد / والیبال شهرداری ارومیه جهانگیر سیدعباسی ارومیه  / پرتال هواداران والیبال اورمیه

به گزارش پرتال هواداران والیبال اورمیه، جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با  ایسنا اظهار کرد: ارومیه تنها یکسال سرمربی خارجی داشت. البته سال‌ها قبل هم چند مربی خارجی در کادر فنی این تیم حضور داشتند. به هر حال شرایط تیم‌های شهرستانی با تهرانی تا حدودی متفاوت است. تیم ارومیه هیچ گاه از نظر مالی پشتوانه ثابت و قدرتمندی نداشته است. معمولا حمایت‌ها به صورت مقطعی انجام می‌شود. اسپانسرهای مختلف مثل شهرداری، تربیت بدنی و پگاه و … آمدند و رفتند اما هیچ‌گاه این تیم یک ساختار منسجم باشگاهی نداشت. کار در این شرایط برای مربیان داخلی و خارجی سخت است.

وی ادامه داد: من شخصاً به یاد ندارم تیم‌های باشگاهی در لیگ ایران با مربی خارجی نتیجه گرفته باشند. قبلاً شاهد بودیم که پارکی‌وون و ست‌کوویچ هم نتوانستند در تیم‌های باشگاهی ایران نتیجه‌ای بگیرند. شرایط کار در باشگاه‌های ایران با تیم ملی خیلی متفاوت است. نمی‌دانم مسئولان تیم ارومیه چه تصمیمی گرفته‌اند اما تاریخ نشان می‌دهد که مربیان خارجی در تیم‌های باشگاهی ایران لااقل در کوتاه مدت موفق نبوده‌اند. تیم‌های پیکان و صنام که بیشترین قهرمانی‌ها را در لیگ ایران دارند همواره از مربی داخلی بهره می‌بردند.

کارشناس والیبال ارومیه درباره دلایل این‌که چرا تیم والیبال این شهر تا کنون نتوانسته قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه در ارومیه ساختار باشگاهی قوی نداشتیم. قهرمانی در لیگ نیاز به ساختار باشگاهی قوی دارد. باید در بحث مدیریتی، سرپرستی و کادر فنی همه زمینه‌های قهرمانی در یک تیم حرفه‌ای را پدید آورد. از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که ایران کشور گسترده‌ای است. قالباً مسابقات لیگ به صورت هفته‌ای دو مسابقه برگزار می‌شود. تیم‌های ارومیه که همیشه مشکل پرواز به شهرهای دیگر را دارند با این شرایط ناخودآگاه شش امتیاز از تیم‌های تهرانی عقب هستند. در واقع در طول مسابقات به دلیل فشردگی زمان برگزاری لیگ و هفته‌ای چند پرواز عملاً تیمی مثل ارومیه نمی‌تواند به آماده‌سازی بپردازد. شرایط ارومیه ویژه است، به جز گنبد سایر شهر‌ها کمتر با چنین مشکلاتی دست در گریبان هستند. مثلاً مشهد روزی بیست پرواز دارد. تیم‌های ارومیه از این نظر واقعا هر سال متضرر می‌شوند.

سیدعباسی در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت هزینه در تیم شهرداری ارومیه گفت: چون باشگاه نداریم هر سال یکی مدیریت را در دست می‌گیرد. فرق تیم‌های ریشه‌دار مثل سایپا و پیکان با ارومیه در همین است. تیم‌های ریشه‌دار مدیران کاربلدی دارند که سال‌ها تجربه کار در لیگ و تیم‌داری را دارند اما متاسفانه تیم‌های شهرستانی معمولاً تغییر و تحولات زیادی را تجربه می‌کنند و چنین نیستند.

وی درباره حرف و حدیث‌های مطرح شده پیرامون اختلاف نظر کارشناسان و مربیان والیبال شهر ارومیه گفت: باید بین واژه‌های اختلاف و رقابت فرق بگذاریم. نباید همه مربیان خوب در یک تیم جمع شوند. مگر در تهران مربی خوب کم داریم. در تهران حدود ۳۰۰ مربی داریم و تنها دو تیم در لیگ برتر شرکت دارند. همه مربیان برای در دست گرفتن هدایت تیم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. این رقابت خیلی خوب است و می‌تواند به بالا رفتن سطح کیفیت کار تیم‌ها و مربیان کمک کند. ارومیه مربی از نسل جوان کم دارد. اکثر مربیان ارومیه به نسل‌های قبل مربوط می‌شوند. امروز ذائقه والیبال تغییر کرده است. ولی اصلاً فکر نمی‌کنم اختلاف‌ها وجود داشته باشد. رقابت بین مربی‌ها همه جا هست. ولی قطعا همه مربیان ارومیه موفقیت تیم والیبال این شهر را می‌خواهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 27225
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب وبلاگ